3 Mayıs 2012 Perşembe

GAZİANTEPTEN HEDİYEM VAR

 Yıllar önce goncam Malatya havalanını yaparken  bayram tatilinde çalışma  arkadaşlarıyla Kilise gitmiştik.
Giderkende Gaziantepe şöyle bir uğramış dondurma yemişliğimiz var.Dün goncam günü birlik iş için gidip geldi.Ama en kısa zamanda gonca beni de götürecek söz verdi bir  daha oraları görmek heryerini gezip resimlemek isterim doğrusu.

Dün sabah  ben rüya görürken  goncam   iş için    Gaziantepe gitti.
İşlerini yoluna koyduktan sonra benim için resim çekmiş canım ya .
Bakırcıları çekmiş o uzaktan bakmış ben artık gdince kenar köşe bakarım:)) 

Dolaşırken bu ilginç seti görmüş. 
Ben önce anlayamadım ama jeton sonra düştü.Kültür incisi böyle oluyor demekki.


Kapağı açınca  görüntü bu.



 istiridyenin içine zorla, sedeften bir küre ve başka bir istiridyeden bir parça doku tıkıştırılıp bir süre beklendikten sonra içi açılıp çıkartılarak elde edilen sahte inci. bekleme süresi standart olarak 4 senedir. fakat bazı etkenler yüzünden 6 aya kadar düştüğü de olabiliyor. bu işin mucidi bir japondur ve yıllarca japonlar işin tekniğini bir sır olarak saklamışlardır. yine bu japon şahıs büyük çabalar sonucu ürettiği bu incilerin dünya pazarında "sahte" bir materyal olarak muamele görmelerini engellemiş ve hiç de hak etmedikleri kadar pahalıya satılmalarına ve bu sayede bir sanayi dalı oluşmasına neden olmuştur.

Kolye ucu boş .

Resim yazısı ekle
Teşekkürler goncam beni düşünüp  bu güzel hediyeyi bana aldığın  için.

7 yorum:

  1. Mevdoşcum hediyon çok ilginç ve çok güzelmiş. Goncan ne kadar düşünceliymiş arkadaşım ;)

    Bakırcılarda ayran kaseleri ve kaşıkları çok güzeldi. Mardinden almıştık. Mutlaka Antep'te de vardır.

    YanıtlaSil
  2. İyi günlerde kullanın.Düşünce ve kolye çok zarif:)
    Gül Saim

    YanıtlaSil
  3. Ne zarif bir düşünce,
    İyi günlerde kullanın:)

    YanıtlaSil
  4. Goncan güzel hediyelerle dönmüş. güle güle kullanın. blogumun adı değişti buradan takip edebilirsiniz. sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. çok ilginç, bununda kültürü varmış demek ki:)

    YanıtlaSil
  6. İlk defa görüyorum harika bir şey...eniştemiz çok düşünceli ve nazik bir insan demekki inci tanesi kadar değerli ve zarif eşine hediye getirmiş...

    YanıtlaSil
  7. Ay ne güzel bir hediye annişim bana çok enteresan ve orjinal geldi, öperim ben babişimi!

    YanıtlaSil