4 Nisan 2014 Cuma

ŞİMDİ FESTİVAL ZAMANI

Bahar geldi festivaller yavaş yavaş başlıyor sabah  TV8'de Aramızda kalsın programında Ayhan Sicimoğlu konuktu kendisini çok beğenirim severim ve gıptayla izlerim 10 parmağında 10 marifet .Her neyse konumuz o değil tabii anlattıkları önemli .
Otlarımız tanımayan bir nesil yetişiyor buna'da  modern hayat gelişmişlik diyorlar heryer beton inşaat iletişim yok ,herkesin elinde cep telefonları çevrem için çok gıcık biri oldum şu sıralar kimi görsem iletişim kuramadığım için sinirleniyorum .
Bu festivalin amacı da otlarımızı tanıtmak, yedirmek ,pişirilme tekniğini bir festival eğlence havasında tanıtmak .Keşke daha önceden yapılsaydı bu program da gidebilseydim .
Doğayı seven biri olarak bu benim düşüncem beni bağlar  sinir verici bir durum .
Bende bugünkü konumu onun anlattıklarını resimlerle size duyurmak istedim belki ilgilenen arkadaşlarım ,kardeşlerim olur .



 ALAÇATI OT FESTİVALİ

Ot festivaline gitmeyi çok isterdim orada stant açmayı benim için geç kalınmış bir haber .
Ama ot festivalinde bahsetmişken bir taarif vermeden de geçemiyeceğim .




TİLKİŞEN KAVURMA



Malzemeler


- 1 bağ tilkişen
- 1 adet kuru soğan
- 3 sap taze soğan
- 3 sap taze sarımsak
- 1/4 demet dereotu
- 1 yumurta
- 3 yemek kaşığı zeytinyağı
- tuz




  • Yıkanmış olan tilkişenleri elinizle 1.5 cm uzunluğunda olacak şekilde kırın.Bu tarz otlar bıçakla kesilmeye pek uygun değiller.Elinizle kırarken tazeliğini de anlama şansınız olur.Çünkü kırarken çıt sesi gelmeyen ve kırılmakta inat eden kısımları atılır.

    1. Yarım halka doğradığınız soğanı zeytinyağında sararana kadar kavurun.
    2. Soğanlar kavrulurken taze soğan , taze sarımsak ve dereotunu kıyın.
    3. Tilkişenleri ve doğradığınız tüm yeşillikleri kavrulmuş olan soğanlara ekleyip üzerine az zeytinyağı gezdirin.Kapağı kapalı vaziyette kısık ateşte pişmeye bırakın.Pişerken 2 defadan fazla karıştırmayın.
    4. Tilkişenler pişip yumuşadığında yumurtayı üzerlerine kırın ve karıştırın.Yumurta pişince yemeğimiz hazır demektir.

    AFİYET OLSUN

    6 yorum:

    1. Ot kültürü gittikçe yok oluyor arkadaşım. Zaten İzmir ve Egenin bazı yerleri dışında otları pek bilen yok.

      Tilkişen burada sarmaşık diye satılıyor. Yumurtalı kavurmasını seviyorum ben de. Eline sağlık arkadaşım :)

      YanıtlaSil
    2. Selçuk'ta bu ottan da vardı.Ancak nasıl temizlenir bilemedim.Elinize sağlık .Doğayı gerçekten tanımıyoruz.

      YanıtlaSil
    3. クロエ 長財布 激安
      Hi, after reading this remarkable post i am as well cheerful to share my know-how here with colleagues.

      YanıtlaSil
    4. Ablacım nerelerdesin hiç görünmüyorsun bir ses ver....

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Canım benim bende sizi özledim en kısa zamanda buradayım tariflerini örgülerini özledim 😘😘😘😘

        Sil
    5. Artık neden yazmıyorsunuz? İlk blogumu açtığımda keşfetmiştim sizi yazılarınız huzur verirdi.:(

      YanıtlaSil