29 Temmuz 2011 Cuma

NİHAYET GELEBİLDİK

Nihayet orası burası derken 3. günün sonunda gelebildik Marmarise

Hemen ağaç adamımızı devreye soktuk Derinimin hiç iyi anısı yok bu ağaçla ilgili yalancı memeyi bu ağaç adam sayesinde bıraktı .Ama şimdi görünce pek hoşuna gitti.

Soğan, sarımsak, patates çantamı ağaca astım sıcaktan içeride koku yapıyor.

Kendi elceğizimle byadığım kaplumbağamı çiçeklerin arasına koydum

Hemen hazırlanıp sahile indik

Okaliptüs Ağacı kabuklarını bu mevsim bu şekilde soyuyor

Okaliptüs Ağacı, Yaprağı ve Yağının Faydaları

Okaliptüs Ağacı (Eucalyptus globulus): Anavatanı Avustralya olan, mor renkte çiçekler açan, odunu sert, her zaman yeşil kalan ve boyu 80 metreyi geçebilen bir ağaçtır. Sıtma Ağacı olarak da bilinir. Tanen, acı madde, okaliptüs yağı, flavonlar ve reçine içerir.




Böyle çıplak kalıyor
 Okaliptüs Ağacının Faydaları ve Tıbbi Etkileri: Vücudu kuvvetlendirir. Özellikle solunum yolu hastalıklarında faydalıdır. Göğsü yumuşatır. Nefes darlığı ve öksürüğe karşı etkilidir. Boğaz ve burun iltihaplarını giderir. Astım, bronşit ve veremde faydalıdır. Nezleyi giderir. Ateşi düşürür. İdrar yollarını temizler. Yaraların mikrobunu öldürür. Basur şikayetlerini azaltır. Romatizma ve şeker hastalığı şikayetleri olanlara iyi gelir. Sıtmada oldukça faydalıdır.




Okaliptüs Yaprağı ve Yağı Nasıl Kullanılır? Okaliptüs yaprağı ve yaprağından elde edilen uçucu bir yağ olan okaliptüs yağı tıbbi amaçlarla kullanılır. Okaliptüs yaprağı kaynatılarak su buharı solunabilir ya da çay olarak içilebilir, okaliptüs yağı ise haricen masaj şeklinde cilde yedirilerek ya da kaynatılarak buharından istifade etmek şeklinde kullanılabilir.



Yapraklarından çay yapılırsa nezle, bronşit, nefes darlığı gibi şikayetlere iyi gelir. Okaliptüs yağı yaralara sürülürse mikrop kapmasını önler. Okaliptüs ağacı yüksek oranda su çeken bir ağaç olduğu için bataklıkların kurutulması amacıyla da kullanılmaktadır

Bahçe lambasında davetsiz misafirimiz

Orman içi olduğundan hiç çiçek ekemiyorum nasıl olduysa bunlar birazcık renk veriyor etrafa

Limon ağacımız

Buda benim oyuncağım  bazen kendime benzetiyorum onu .Çookkkk eskilerden kalma .

5 yorum:

  1. Ohhhh gel keyfim gel. Ruhunuz dinlenir orada vallaha arkadaşım :)

    Bazı pastillere mentol ve okaliptüs yağı koyuyorlar ya, tadı çok hoşuma gidiyor.

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldiniz Mevdoş'cuğum.Burası Marmaris'in neresi?

    YanıtlaSil
  3. Ağacınız ve hikayesi gülümsetti beni. Marmarise ise hoşgeldiniz. Okaliptus'un faydalarını paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Depresif: Burası gerçekten cennetten bir köşe görmek lazım.Bazen kaynatıp içiyorum bende okaliptus yapraklarını.

    Nedret:Burasını bilirsin canım sen Datçaya giderken Marmarise 20 dakika uzaklıkta Datça 50km sini görünce solda MTA kampı oku var giriyorsun sol tarafta ormanın içinde YEŞİL DENİZ sitesi oradayım ben.Pazartesi dönüyorum ama 15 gün sonra yine gelicem davet edicem ben seni gelirsen memnun olurum .

    Dilek:Hoşbulduk canım ne demek hepimiz birçok bilgiyi buralarda paylaşıyoruz bence blogumuzun amacı da bu değilmi .

    YanıtlaSil
  5. İnşallah, çok isterim ama zor biraz Mevdoş'cuğum. Yarın oğlumla, kız arkadaşı geliyorlar.15i civarında da kızım gelecek. Bu arada annem hiç iyi değil. Yemeğini yattığı yerde ağzına yediriyorum ama çok az yiyor. Sağından soluna bile dönemiyor.Yattığı yerde tuvalet ihtiyacını gördürmeye başladım dünden beri. Vücudu da ağır, çok zorlanıyorum. Evde yabancıya da alışık değilim. Zaten arasan da burada yaşlı bakacak kimse bulunmuyor. Hiç bu hale gelmek istemezdi ama ne yapacaksın, kader:( Gönüller bir olsun. Gezdiğin yerlerde çok tur attım tabii. Çok memnunum burada yaşamaktan:))

    YanıtlaSil