9 Haziran 2011 Perşembe

NAZARA İNANIRMISINIZ

Dün Selinim geldi güzel kızımla çok güzel bir sabah keyfi yaptık yine herzamanki gibi gelirken bir sürü hediyeler getirmiş bana .

Selinimi yolcu ettikten bir ssaat sonra anacığım geldi.

Nazara inanırmısınız ben inannırım .Nedenmi benim gözlerim mavi kesinlikle kem gözlü değilimdir  bunu da çok denedim bir şeyi çok beğendim  değilmi bu bir kolye olabilir aaaa kolyen ne güzel dediğim  an kolyenin 5 dakika sonra patır patır dağıldığına şahit olmuşumdur.Şimdi batıl inanç diyenler olabilir inanmayana da saygı duyarım .Ama beni rahatlatıyor .Şimdi bu blogu takip eden bilmeyenler için yazayım istedim.
Öncelikle katı kurşun ateşte bir güzel eritilir. kurşunun içinde bulunduğu kabın*** kenarlarına yapışmış sıvı kurşun kalmamışsa, yani kurşun yekpare sıvı hale gelmişse tamamen erimiş demektir. daha sonra bir tepsinin üzerine içinde bir miktar su bulunan başka bir kap, bir bıçak, bir de madeni para* konulur. süje her tarafını kapatacak bir örtünün altında girer, kurşun döken şahıs ise süjenin üstünde sıvı kurşunu su dolu kaba boşaltır. kurşun suya girer girmez katı hale geçer ve kurşun döken şahıs kurşunun aldığı şekli yorumlar. bu olay 3 defa tekrar edilir.
İş bittikten sonra tepsinin üzerinde duran bıçağın kenarı süjenin kollarına, bacaklarına, sırtına ve göğsüne sürülür. madeni para ise bir dilenciye verilir.

Kurşun dökme olayı güneş batmadan önce, hatta tercihen sabah ezanı ile öğle ezanı arasında yapılmalıdır.

İş bittikten sonra, kurşunu döktüğümüz su, bahçe kapısından dışarıya dökülür ki nazar suda kalmasın, aksın dışarıya, evlerden ırak olsun...Gülmeyin arkadaşlar  bu düşünce gücünün çok eski bir yöntemidir bence .Tabiki kurşun sıcak soğuk suya girince patlar ve katılaşır bunu herkes bilir ama bunu yapınca insan beyni pozitif bir enerjiyle bizi rahatlatır.Beynimiz değilmidir bizi yöneten ne düşünürsek o önümüze geliyor onun için evrene hep güzel mesaj verelim diye bas bas bağırmıyoruz tv lerde radyolarda ve kitaplarda bu da o düşüncenin başka bir uygulaması.


Bir örtü bir sandalye gerekli olan bir tas da su biz bıçak ve para olayını es geçtik koymadık.
Önce sandalyeye oturulur:))
Sonra örtüyü tamamen kafanızdan aşağı örtersiniz ki yanmayın
Sonra kurşun dökülür annem  kız kardeşime el verdiği için o yapıyor bu işi.
Suyla temas eden kurşunu  incelemeye bayılıyorum hele hayal dünyam tavan yapan ben neler görmüyorum ki anlatamam.
Ama buna bakınca ben dahil herkes neye benzediğini anlayabilir

Annemler bizde diye minik kardeşimde geldi birlikte mutfağa girdik .Goncam salonda basket maçı izlerken bizde mutfakta yemek köşemizde Fatmagülü izledik

Hemen acele cevizli köy eriştesi cacık ve yeşil fasulye yaptım.

14 yorum:

  1. Rahmetli babannem de kurşun dökerdi keşke el verseydi bana da öğrenseydim şimdi çok ihtiyaç duyuyorum..Bazen etrafıma soruyorum kurşun döken var mı diye tuhafına gidiyor insanların..Keşke ben de orda olsaydım da kardeşiniz bana da döküverseydi :)

    YanıtlaSil
  2. Nazara çok inanırım. Annemde el var ve bazen bana kurşun döker yada okur. Sonrasında kendimi iyi hissederim (bana çok nazar değer biliyomusun, çok güzelim ya :))

    Bir zaman bilimsel bir yazı okumuştum bununla ilgili. Bazı kişilerin beynindeki alfa/beta dalgaları kişinin yada objenin aurasını bozarmış. Erimiş kurşun suya atıldığı sırada oluşan iyonlar bu aurayı dengelermiş.

    YanıtlaSil
  3. KİRAZ LİMANI arkadaşım keşke burada olsaydın sana da dökerdik sen bakma o insanlara herkes farklı düşünebiliyor canım.


    DEPRESİF bazı insanların yıldızı düşük derler hemen nazar olurmuş sende öylesin zaten yakışıklısın canım ona lafım yok .
    Bilimsel açıkladığın için teşekkürler sağolcanım benim.

    YanıtlaSil
  4. Nazar kesinlikle var.. İri sürmeli gözlerim vardır dikkat çeker. Geçen gün renkli gözlü bi teyze "ne güzel gözlerin var" dedi, o an şişti gözüm. Ve hala şiş sağ gözüm. Çok da ağrıyor.
    Kurşun dökme islam dininde de var ztn Mevdoş Teyzeciğim.. Peygamberimiz(s.a.v.) bile arada döktürürmüş. Bilimsel açıklamasını da yapmıştı bir hocamız bize yıllar önce. Renkli gözden giden ışınlar daha hızlı olurmuş.. Koyu renk göz de kırılırmış biraz. Bu yüzden renkli gözlerin hızlı nazar değdirmeleri :)Sayfalarca yapılan bilimsel açıklamayı da okumuştuk ama işte hafızam pek kuvvetli değildir ah :/

    Pazartesi yazlığa gideceğim. İyi aklıma geldi bu yazınla, çok teşekkür ederim. Halam var yazlıkta bir kurşun döktürmeli mutlaka :)

    YanıtlaSil
  5. İkizlerim doğduğunda ,çok sıkıntılı bir lohusalık dönemine girince ve oğluşumda bundan etkilenip devamlı ağlayınca,annemle anneannemde bize kurşun döktürmüştü.İnanırız biz böyle şeylere..

    YanıtlaSil
  6. nazar inanıyorum ve bunun zararını gördüğümede inanıyorum korunmak için bol bol dua ve bu kurşun olayını yapıyorum beni rahatlatıyor sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. nazara bende inanıyorum,batıl inanç da deseler,insan birşeye inandımı inanıyor işte.ama kurşun dökmek komik gelirdi bana ne bileyim,olur mu öyle şey derdim.büyük konuşmamak lazım sanırım :)kızım doğunca hem uyku hem de yeme problemi olunca el mahkum insan her yolu deniyor,tüm denemeler sonucu iş kurşun dökmeye kadar geldi. şans da olsa kaynanam ilk kurşunu döktüğünde faydasınıda görünce artık körü körüne inanıp,fayda beklemekten başka var mı yapacak birşey :))

    YanıtlaSil
  8. aa inanmazmıyım , ananemde dökerdi.bizi okur, birde göbek düşmesi diye birşey vardı onu yapardı..

    YanıtlaSil
  9. Ayy benim gözüm masadaki cheesecake'e takıldı dikkatim dağıldı yazıyı filan okuyamadım sonra:(( hem de limonlu kim yaptı acaba?:)))neyse hemen yazıya geçiyorum...

    YanıtlaSil
  10. Ben de çok inanırım nazara ve yıldızım çok düşük olduğundan anında nazar deyer bana:(

    YanıtlaSil
  11. bende inanırım keşke banada dökse ,hem köpeklerde korktugumuzu başımızın üzerindeki salgıladıgımız birşeyden anlıyormuş,birşey salgılıyormuşuz diye duymuştum ,hemde ayakta su içilmedigini içersekte sol elimizle başımızı örtmemiz gerektigini biliyorum ,
    mevdoş ablam ben neden geldim unutacaktım http://books.tr200.ru/v.php?id=13162
    bu adreste deniz kabuklarıyla ilgili kitap vardı dedim tam sana göre indir bir bak istersen selamlar,anneyede selam ,

    YanıtlaSil
  12. nazar...
    inanılmayacak gibi değil!
    kurşun döktürme ritüelini bilirim ve zaman zaman döktürürüm...
    bir de annem okuyarak,ekmek çevirir başımızda...
    bunları yazıyorum ama,uff..aklım şu cevizli eriştede :)
    acıkmışım...

    YanıtlaSil
  13. beyin gücünün, harekete geçirilmesi desek yeridir kurşun döktürmeye..
    vede nazarın kontrol edilmesi..
    hiçte fena değil..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Ya ablacım nasıl içten nasıl güzel yazıyorsun sanki bende oradayım inan öyle hissediyorum...aman nazar değmesin....

    YanıtlaSil